Prince Radu

Menu Close

Greseli frecvente in dresajul cainelui!

Cainele este considerat cel mai bun prieten al omului, care iti este alaturi si la bine, dar si la greu. Insa pentru a-l dresa, s-ar putea sa ti se para mai greu decat ai crezut initial. Daca ai destula rabdare si respecti anumite reguli, cainele va incepe imediat sa iti asculte comenzile si sa le respecte.

 

Amanarea dresajului este una dintre cele mai comune greseli pe care le poate face stapanul animalului de companie. Cand cainele va creste, efortul de a il dresa este mai mare. Asa ca invata-l putin cate putin sa raspunda la comenzi, inca de cand este mic. Este posibil sa nu iti raspunda imediat, dar in timp el va invata aceste comenzi si te va asculta mai bine.

 

Acorda atentia cuvenita dresajului, nu doar in timpul antrenamentelor, cat si atunci cand cainele se afla in casa. Acesta va incepe sa faca boacane, daca se simte nebagat in seama, spre exemplu sa roada pantofii sau mobila. Trebuie certat si pedepsit cand este prins.

 

Lipsa recompenselor poate fi considerata o greseala in educatia catelului tau. Recompensele materiale reprezinta o idee buna in dresajul patrupedului. Acestea sunt recomandate deoarece cainele invata sa raspunda mai bine la comenzi, daca stie ca va primi ceva in schimb.

 

Adesea, recompensa consta in alimente, insa nu trebuie sa fie intr-o cantitate mare sau sofisticata si se va servi doar in momentul in care cainele a reusit sa duca comanda ceruta pana la capat. Cateva boabe sunt destule pentru a-i oferi.

 

O alta greseala reprezinta inconsecventa. Lipsa de constanta in aplicarea pedepselor va face catelul confuz si toate eforturile tale de a-l dresa se vor da peste cap. Nu incerca sa schimbi regulile dresajului si nu te razgandi de pe o zi pe alta.

 

Aplica acelasi sistem de reguli si pedepse pe tot parcursul perioadei de dresaj, astfel patrupedul va invata mai bine ce e corect sa faca si ce nu e corect.

 

O greseala frecventa a stapanilor de catei este ca acestia sa ii linisteasca chiar in momentul in care acestia latra, pentru a ii potoli. Trebuie sa respecti dorinta cainelui doar dupa ce acesta a incetat sa latre, nu sa cedezi, pentru ca nu il mai suporti facand galagie. Nu faci decat sa incurajezi relatia dintre dorinta si latrat, astfel va proceda in acelasi mod mereu, mai ales cand insista din ce in ce mai mult sa faca ceva.

 

Nu uita care sunt cele mai importante reguli intr-un dresaj reusit:

  • Repetarea
  • Ritmicitatea
  • Continuitatea
  • Progresivitatea

Iata ce indecenta e Oana Lis

Sotia fostului primar, Oana Lis este intr-un permanent contact cu fanii sai de pe Facebook. Chiar daca a fost criticata de foarte multe ori in legatura cu kilogramele in plus, Oana nu se sfieste sa se pozeze in pozitii mai putin decente. Chiar ieri, Oana a postat pe contul sau de Facebook o fotografie cu ea, stand pe plaja, cu fundul inspre fotograf. Reactiile fanilor nu au incetat sa apara, insa si cei care nu prea o au la inima pe Oana au comentat.

Dieta de post!

Deoarece suntem in Postul Pastelui, ne-am gandit sa va recomandam o dieta de post care dureaza 7 zile si ne poate scapa de 4 kg rapid, urmarind strict meniul. Pentru ca dieta sa aiba mai multa eficacitate, trebuie sa consumi minim 2 litri de apa pe zi.

Insa, nu uitati ca inainte de orice dieta drastica, ar trebui sa consultati medicul sa va asigure ca organismul vostru este pregatit pentru cura!

 

Prima zi :

 

Mic dejun: 150 g cereale integrale si un pahar cu suc de fructe

Gustare: o cescuta cu prune uscate

Pranz: 300 g fasole verde inabusita cu salata de rosii

Gustare: doua mere medii

Cina: un castron mic cu salata de cruditati

 

A 2-a zi:

 

Mic dejun: o felie de paine neagra cu zacusca

Gustare: un grepfruit rosu

Pranz: 250 g sote de mazare si salata de varza

Gustare: o para

Cina: doi cartofi copti

 

A 3-a zi:

 

Mic dejun: doua felii de paine neagra cu pateu vegetal

Gustare: o portocala si o cescuta cu prune uscate

Pranz: 300 g conopida inabusita si 150g ciuperci la cuptor

Gustare: doua mere

Cina: doua rosii umplute cu salata de vinete

 

A 4-a zi:

 

Mic dejun: doua felii de paine neagra cu ceai

Gustare: o banana

Pranz: 150 g orez fiert si salata verde cu o lingurita de ulei si zeama de lamaie

Gustare: 150 g iaurt de soia

Cina: 300g mancare de spanac si salata de rosii

 

A 5-a zi:

 

Mic dejun: doua felii de paine integrala sau neagra prajita cu marmelada

Gustare: doua fructe de kiwi si o cescuta cu prune uscate

Pranz: 200 g dovlecei la cuptor

Gustare: un mar

Cina: 250 g salata de morcovi cu stafide

 

A 6-a zi:

 

Mic dejun: 150 g cereale integrale cu o cana cu iaurt de soia

Gustare: o cescuta de caise uscate

Pranz: 250 g de mazare inabusita si salata de rosii

Gustare: orez expandat

Cina: doi cartofi copti cu salata de legume

 

A 7-a zi:

 

Mic dejun: 150 g cereale integrale cu un pahar de suc de fructe

Gustare: un fruct

Pranz: 40 g orez cu legume

Gustare: o portocala

Cina: 250 g ciuperci la cuptor!

Afla care sunt anomaliile uterului

Uterul este un organ muscular iar singurul sau rol este acela de a gazdui o eventuala sarcina. Un uter sanatos permite implantarea ovulului fecundat, furnizarea unui aport nutritiv adecvat fatului si adaptarea dimensiunii atunci cand sarcina este avansata. Uterul este sub forma unei pere rasturnate, de aproximativ 7-8 cm, cantarind 40-80 de grame.

Anatomic, uterul este format din:

–          Col uterin: portiunea  inferioara a uterului, care vine in continuarea vaginului;

–          Istm uterin: portiunea care leaga colul uterin de uter;

–          Corp uterin format din cavitatea uterina (spatiul din interiorul uterului, captusit cu endometru), fund uterin (capatul superior al uterului) si cornuri uterine (fac legatura dintre trompele uterine si uter).

Cavitatea uterina este captusita cu mucoasa uterina, formata din trei straturi: stratul bazal (primul strat care se afla in legatura cu stratul muscular), stratul spongios (unde regasim glande cu rol secretor) si stratul superficial (de care se va prinde embrionul). Ultimele doua straturi sunt eliminate o data cu menstruatia, in cazul in care niciun embrion fecundat nu s-a atasat de peretii uterului.

Anomaliile uterului pot influenta negativ dezvoltarea fatului, si de aceea este extrem de important diagnosticarea acestora inainte de orice sarcina. Iata care sunt cele mai frecvente anomalii structurale ale uterului:

Agenezia uterina. Aceasta anomalie apare din cauza insuficientei dezvoltari ale canalelor lui Muller (raspunzatoare de formarea uterului). Afectiunea se caracterizeaza prin lipsa totala sau partiala a uterului, a trompelor uterine, a colului sau a portiunii superioare a vaginului. Boala nu afecteaza in niciun fel sanatatea fizica a femeii, ci doar psihicul acesteia, atunci cand se constientizeaza faptul ca nu poate ramane insarcinata. Aceasta afectiune permite dezvoltarea normala a ovarelor (deoarece acestea sunt separate din punct de vedere al formarii acestora de catre uter). Singura posibilitate de a deveni mama este folosirea unei mame surogat sau adoptia.

Uterul septat. Apare datorita imposibilitatii resorbtiei complete a canalelor Muller, creandu-se in acest fel doua cavitati uterine, separate printr-un sept. Septul poate fi complet (adica doua cavitati uterine distincte) sau incomplet (in cazul in care acestea comunica intre ele). In acest caz femeia poate ramane gravida, insa riscul unui avort spontan este foarte mare, deoarece embrionul se poate implanta pe septul uterin, care este foarte sarac vascularizat.

Uterul bicorn. Apare tot din cauza celor doua canale Muller, femeia avand doua hemiutere (doua jumatati de uter) cu un singur col si vagin. Hemiuterele se pot dezvolta ambele in acelasi ritm sau nu (exista posibiliatea ca unul dintre cele doua jumatati de uter sa nu aiba cavitate). Chiar daca femeia poate ramane insarcinata, si aici exista un risc crescut de avort spontan, datorat imposibilitatii hemiuterului de a se expanda in momentul in care fatul creste.

Uterul unicorn. Aceasta anomalie este foarte asemanatoare cu cea descrisa mai sus, singura diferenta este ca in acest caz se formeaza doar o jumatate de uter. Posibilitatea de a duce la termen o sarcina avand aceasta afectiune este de 60% (restul sarcinilor se incheie printr-un avort spontan).

Uter didelf. Este cea mai rara anomalie si este reprezentata de lipsa totala de acolare a canalelor Muller. In acest caz, pacienta prezinta doua hemiutere cu doua coluri uterine separate. Si in acest caz pacienta poate duce o sarcina pana la termen, insa exista 40% sanse de avort spontan.

Andreea Tonciu este si ea victima a acneei!

Andreea Tonciu a marturisit in cadrul emisiunii “Necenzurat” ca se confrunta cu o problema care nu-i mai da pace: acneea. Ea a declarat ca s-a trezit cu fata plina de bubite, care pare ca nu au de gand sa dispara.

Bruneta spune ca in ultima vreme a fost stresata din cauza faptului ca nu are un loc de munca si ca aceasta ar putea fi cauza acneei.

„Eu chiar nu ştiu ce am. Eu nu aveam aşa ceva. Faţa mea este invadată de coşuri. Nu am luat niciun microb. Şi iubitul meu îmi tot spune să fac ceva că de la o zi la alta fac şi mai multe bube.

 Mănânc foarte gras asta e adevărat. Mănânc carne de porc. Sunt foarte stresată în ultima perioadă de timp. Faptul că nu am un job stabil mă stresează foarte tare. 

Stau toată ziua, mă plictisesc şi atunci devin nervoasă”, a declarat Tonciu.

Elena de la Mandinga, Sore, Margherita de la Clejani sau Nicoleta Luciu sunt doar cateva dintre vedetele autohtone care s-au confruntat cu acneea.

Afla totul despre glucide

Elementele de baza ale unei alimentatii sunt glucidele, proteinele, lipidele, vitaminele si mineralele. O alimentatie echilibrata si sanatoasa va cuprinde toate aceste elemente, sub diferite forme. In articolul de azi vom vorbi despre glucide si vom afla ce sunt exact, la ce folosesc si unde le gasim.

Glucidele mai poarta si numele de carbohidrati sau zaharide si sunt cea mai importanta sursa de energie a organismului. Carbohidratii se impart si ei in mai multe grupe: carbohidrati simpli si complecsi. In categoria zaharurilor simple regasim sucroza (zaharul de masa), glucoza si fructoza (in fructe), lactoza (in produse lactate) si maltoza (in bere si anumite legume).

Carbohidratii complecsi sunt cei alcatuiti din mai multe zaharuri simple, insa spre deosebire de acestea, nu au un gust dulce. Polizaharidele se regasesc in cartofi, fasole, nuci, alune, paste fainoase, cereale, orez, painea integrala si legume.

Glucidele simple se absorb rapid de catre organism ducand la cresterea glicemiei si depozitandu-se sub forma de grasime (daca nu sunt consumate rapid prin efort fizic). Glucidele complexe nu sunt atat de usor de absorbit de catre organism, si din acest motiv ele nu cresc dintr-o data nivelul glicemiei.

La ce folosesc? Glucidele produc glucoza, care este singura “sursa de hrana” pentru sistemul nostru nervos. Glucoza intra in peretii celulelor si ajuta la dezvoltarea si inmultirea acestora. Glucidele ajuta organismul in producerea de hormoni, leucocite, trombocite, hematii si anticorpi.

Valoarea lor nutritionala este de 4 kilocalorii (adica 4 calorii) la 1 gram de glucide. Glucidele ar trebui sa fie in proportie de 40% din ratia ta de caloriii zilnice. Este de preferat sa alegi fructoza in locul sucrozei, deoarece prima contine si vitamine si minerale, in timp ce cea de-a doua ofera calorii “goale”. Fiindca au o valoare energetica destul de mare, prea multe glucide pot duce la obezitate (in special daca vorbim de produse rafinate).

Ficatul si muschii stocheaza carbohidratii sub forma de glicogen. Acesta reprezinta rezerva organismului de glucide, in cazul in care alimentatia ta nu i-o ofera. Acest lucru se intampla de cele mai multe ori in timpul dietelor sau in cazul efortului fizic prelungit (cand se consuma foarte multe glucide).

Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa in ceea ce priveste glucidele:

–          Consuma zilnic glucide, in special cele naturale (din fructe, legume si produse din cereale integrale);

–          Consuma linte, fasole si mazare, deoarece sunt o sursa excelenta de glucide;

–          Nu exagera, deoarece poti deveni obez;

–          Produsele din cereale integrale trebuie sa contina un procentaj mai mare de cereale integrale decat faina alba.

Noul trend in materie de fitness: Piloxing

Noua moda in domeniul fitness-ului este piloxing-ul, un amestec intre box, pilates si dans. Frumusetile de la Hollywood practica deja de cate luni aceste noi exercitii si putem spune ca arata uimitor. Piloxing-ul a fost inventat de Viveca Jensen din dorinta de a da putere fizica si psihica femeilor prin fitness. Sa descoperim si noi mai multe despre acest nou stil de exercitii.
Exercitiile se fac doar in picioarele goale, pentru a activa senzorii de miscare personali  si pentru a relaxa complet toate grupele de muschi. Piloxing-ul ne prezinta cateva exercitii pline de feminitate si putere in acelasi timp, combinate cu miscari amuzante si relaxante de dans.
Creatoarea acestor miscari, Viveca, spune ca piloxing-ul ajuta femeile sa-si descopere puterea interioara si frumusetea exterioara. Muzica ritmata din timpul antrenamentelor, loviturile puternice si sigure de box si miscarile suave de pilates fac din acest antrenament unul complet, care lucreaza toate grupele de muschi, de la gambe, fesieri, abdomen, coapse, piept si brate.
Intr-o sigura sedinta de piloxing poti pierde intre 400-900 de calorii, in functie si de intensitatea acestuia. Pentru incepatori, se recomanda sedinte mai putin intense, pana cand acestia stapanesc foarte bine miscarile si le executa corect. In timp, intensitatea poate creste, iar antrenamentele te vor ajuta sa pierzi din centimetri si kilograme.
Piloxingul este un program inovator deoarece imbunatateste flexibilitatea, viteza si iti da mai multa energie decat orice alt sport. Antrenamentul de piloxing nu vizeaza doar slabirea in centimetri, ci si o tonifiere profunda a muschilor. Chiar daca piloxing-ul nu a ajuns de foarte mult timp in Romania, acesta prinde repede contur si se instaleaza confortabil si in salile de sport de pe la noi.
Totusi, piloxing-ul nu este un set de exercitii care sa se adreseze oricarei persoane, in special celor care nu sunt foarte activi din punct de vedere fizic. Piloxing-ul este un antrenament tip cardio, destul de intens, iar din aceasta cauza este posibil sa nu poti tine pasul cu ceilalti, mai ales daca nu esti obisnuita cu o miscare fizica intensa.

Bebelusa Oana s-a casatorit

Multi dintre noi o cunoastem drept bebelusa Oana, una din dansatoarele emisiunii „Cronica Carcotasilor”. Insa intre timp, aceasta a crescut, iar ieri, 21 iulie, a fost cea mai emotionanta zi din viata Oanei. Aceasta a imbracat rochia de mireasa si a spus „Da!”.

In momentul in care Florin m-a luat de mana am fost atat de emotionata, ca mi-au dat lacrimile. Dar am incercat sa ma abtin, ca sa nu plang, pentru a nu-mi strica machiajul. Si acum sunt foarte emotionata, a fost o slujba foarte frumoasa. Ne dorim mult de tot un copil, insa nu sunt insarcinata, dar asteptam noaptea nuntii, poate se intampla acum.

Cum tata este preot, am respectat toate obiceiurile. Si asa se obienuieste, inainte de spovedanie. Acum mergem sa mancam, dupa care ajungem la restaurant, unde o sa ma si schimb””, a declarat Oana, la iesirea din biserica, pentru WOWbiz.

Totul despre tulburarea de stres post traumatic!

Tulburarea de stres post traumatic, sau TSPT, este o afectiune psihologica precedata de un traumatism care a avut loc in trecutul pacientului. Este o tulburare de anxietate ce se caracterizeaza prin trei mari categorii de probleme: retrairea evenimentului traumatic, evitarea stimurilor asociati cu trauma si simptome persistente de hiperactivitate neurofiziologica.

Simptomele intrusive sunt amintirile evenimentului, cosmaruri legate de acesta, flashback-uri, reactii emotionale la evocarea lui ( teama, nervozitate ), precum si simptome fizice ( transpiratii, tensiune musculara ). Alte simptome enumera incercarea de a evita orice lucru legat de trauma, senzatia de izolare si de amorteala, totodata importate fiind si pierderea interesului fata de anumite activitati si limitarea planurilor de viitor.

Somnul poate deveni agitat, pacientul devine irascibil si manios, cu dificultati de concentrare. Exista riscul izbucnirilor si crizelor nervoase si persoana poate gasi in orice lucru un pericol care duce la repetarea evenimentului. Asta duce la un comportament defensiv, in ciuda faptului ca nu exista nimic periculos in jur.

Cauzele tulburarii de stres post traumatic pot fi de natura psihologica, biologica sau sociala. De obicei, pacientul gaseste un lucru sau o situatie amenintatoare si atunci se declanseaza simptomele afectiunii. Consecintele starii de anxietate a pacientului sunt evaluarea excesiv de negativa a evenimentului traumatic si perturbarea memoriei autobiografice.

Diagnosticul este pus doar de un medic psihiatru sau psihoterapeut. Acesta trebuie sa vada tabloul simptomatologic de-a lungul unei luni, iar perturbarea trebuie sa prezinte o deteriorare semnificativa in mediul social sau profesional.

 

Sunt doua metode de tratament pentru tulburarea de stres post traumatic:

  • Medicatia – medicamente in tulburari de anxietate prescrise de medicul psihiatru, in functie de nevoile pacientului si nu trebuie oprita luarea acestora sub nicio forma. Antidepresivele pot fi si ele de ajutor in tratarea anxietatii.
  • Psihoterapia – cea mai utilizata in cazul tulburarii de stres post traumatic este terapia comportamental – cognitiva. Aceasta invata pacientii sa constientizeze ca doar gandurile lor determina felul in care se comporta si reactioneaza. Principalele tehnici sunt restructurarea cognitiva, relaxarea si expunerea.

 

Forma de evolutie a bolii este diferita de la pacient la pacient. Prognoza este favorabila pentru cei care si-au detectat timpuriu tulburarea si urmeaza un tratament adecvat. In schimb, pentru cei care nu si-au tratat boala, riscul de a avea esecuri pe plan social si profesional este foarte mare.

Sotul meu si-a indreptat toata atentia asupra copilului! Eu de ce nu mai sunt importanta

“Buna ziua,

Sunt Gabriela, am 28 de ani si sunt casatorita de 2 ani. In urma cu 1 an si jumatate am ramas insarcinata si am nascut o fetita minunata, Daniela. De cand a venit pe lume, sotul mea s-a distantat foarte mult de mine si ii acorda toate atentia fetitei noastre, iar eu nu stiu cum sa ii atrag atentia si sa ii spun ca ma simt neglijata.

Intotdeauna el a fost un barbat foarte atent cu mine, ii placea sa imi aduca flori in fiecare saptamana, ieseam in oras destul de mult, chiar daca amandoi ne intorceam obositi de la serviciu. Vestea ca sunt insarcinata si ca vom deveni parinti ne-a bucurat enorm pe amandoi si parca ne-a facut sa ne iubim si mai mult.

Pana la nasterea fetitei. In momentul in care am ajuns acasa din spital (am stat 5 zile in spital din cauza unor mici probleme) parca totul s-a schimbat. El a devenit din ce in ce mai distant de mine si mai apropiat de Dani. Stiu cat de mult o iubeste si vad cat de interesat este de orice mica reusita a fetitei noastre.

Insa lipsa de comunicare si instrainarea care s-a lasat peste noi ca si cuplu ma distruge. Nu inteleg daca am gresit eu cu ceva, daca am spus sau am facut ceva sa-l deranjeze. Am incercat sa vorbesc de cateva ori cu el si l-am intrebat daca este suparat pe mine, iar el se scuza tot timpul ca este prea obosit ca sa purtam o astfel de discutie.

Eu mi-am luat concediu maternal si stau acasa cu fetita, in timp ce el se duce la serviciu. Dimineata, chiar daca sunt treaza, nu isi mai ia ramas bun de la mine, ci doar de la Dani. Seara cand ajunge acasa primul lucru pe care-l face este sa o ia in brate si sa se joace cu ea.

Stiu ca nu ar trebui sa simt acest lucru, dar parca devin din ce in ce mai geloasa pe fetita noastra si pe faptul ca i-a acaparat toate atentia sotului meu. Imi iubesc foarte mult sotul, ne-am dorit din tot sufletul un copil si o familie, insa simt ca toate dorintele noastre se duc pe apa sambetei.

Nu stiu ce sa fac, cum sa ii spun ca eu sufar pe interior, cum sa ii atrag atentia si cum sa il fac sa vada ca ma neglijeaza. Vreau o viata de familie, insa si o iubire care sa ma implineasca. Va rog mult sa ma ajutati!”

Ai o poveste de viata emotionanta pe care vrei sa o impartasesti? Sau pur si simplu treci prin momente foarte grele si vrei sa ceri cuiva ajutorul?

© 2019 Prince Radu. All rights reserved.

Theme by Anders Norén.