De fiecare data cand organismul tau nu primeste suficienta apa se deshidrateaza. Simptomele deshidratarii sunt foarte simplu de recunoscut: gura uscata, senzatia de sete, chiar daca doar ce ai baut un pahar de apa, ten mult mai aspru, urina inchisa la culoare, pierderea apetitului alimentar, sau in cazuri mai grave cresterea temperaturii corpului, oboseala extrema, crampe musculare sau migrene. Toate simptomele descrise mai sus survin din cauza faptului ca organismul tau nu primeste suficienta apa si nu mai poate lucra corespunzator.

Hidratarea este extrem de importanta in special in momentele in care transpiri excesiv si elimina multa apa. Iar unul din aceste momente este antrenamentul la sala, fie ca faci exercitii de forta, fie ca urmezi cursuri de aerobic.  Princeradu.ro iti spune de ce este atat de important sa bei apa in timpul antrenamentelor la sala.

Antrenorii de fitness ne recomanda consumul a 300 ml de apa inainte de antrenament, iar in timpul antrenamentului mai poti suplimenta consumul de lichide ori de cate ori simti ca iti este sete. De preferat ar fi sa bei apa plata, deoarece sucurile de fructe sau bauturile acidulate nu hidrateaza corespunzator. Asa ca nu pleca de acasa fara o sticla de 500 ml de apa la tine.

Este de evitat apa rece, scoasa de la frigider, deoarece corpul tau poate intra in soc din cauza diferentei de temperatura. Atunci cand bei apa rece organismul tau trebuie sa “lucreze” intens astfel incat sa mentina o temperatura constanta a corpului si a organelor interne. Apa rece poate duce si la crampe stomacale, tot din cauza diferentei de temperatura.

In timpul antrenamentelor, organismul tau pierde minerale si electroliti prin transpiratie, scazand in acest fel si nivelul sodiului si al potasiului. Pentru sportivii de performanta este indicat consumul bauturilor speciale, care sunt pline de minerale. Daca vrei sa incerci si tu o astfel de bautura, citeste mai intai eticheta si asigura-te ca nu contine un adaos mare de zahar si cafeina. Cafeina are un efect diuretic asupra organismului, care duce la o deshidratare si mai mare a acestuia.